صفحه اصلی
بزرگترین پرونده دزدی هویت در دست مقامات آمریکایی
نوشته شده توسط شهرام   
۱۶ مرداد ۱۳۸۷

Credit Cards

مقامات آمریکایی می گویند آنها که نگران قربانی شدن در این پرونده هستند باید با بانک های خود تماس بگیرند

مقامات آمریکایی یازده نفر را بازداشت و به سرقت مشخصات دارندگان میلیون ها کارت اعتباری متهم کرده اند.

این بزرگترین پرونده سرفت هویت در ایالات متحده است و بازداشت شدگان متهم هستند که مشخصات 40 میلیون کارت اعتباری و کارت بانکی را دزدیده و به فروش رسانده اند.

به گفته مقامات آمریکایی این افراد با استفاده از یک نرم افزار به سیستم کامپیوتری تعدادی از فروشگاه ها و بانک ها دسترسی پیدا کرده و اطلاعات آن ها را به سرقت برده اند.

دادستان های مسئول این پرونده، اقدام متهمان در سرقت هویت دارندگان کارت های اعتباری و بانکی را "یک توطئه بین المللی " توصیف کرده اند.

ضعف روزافزون

سه نفر از یازده متهم، آمریکایی و بقیه از شهروندان استونی، اوکراین، بلاروس و چین هستند.

ادعا می شود که این یازده نفر به طور غیرقانونی به شماره کارت های اعتباری، رمز ها و مشخصات حساب افراد دسترسی پیدا می کردند.

متهمان برای این منظور با رانندگی در مناطق مورد نظرشان و هک کردن شبکه اینترنت بی سیم (وایرلس) شهروندان، به اطلاعات مورد نظر خود دست می یافتند.

گفته می شود این عده اطلاعات به دست آمده را در سرورهای کامپیوتری در آمریکا و اروپا پنهان کرده بودند.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است این سرقت هویت خسارات گسترده ای را به بانک ها، فروشگاه ها و مشتریان معمولی وارد آورده هرچند میزان این خسارات را مشخص نکرده است.

وزارت دادگستری آمریکا از مردمی که در مورد ایمنی اطلاعات شخصی خود نگرانند خواسته است با بانک های خود تماس بگیرند.

به گفته این وزارتخانه این پرونده "بزرگترین و پیچیده ترین پرونده سرقت هویت" بوده است.

مایکل موکیزی، دادستان کل آمریکا گفته است " این پرونده نشان می دهد که ضعف ما در برابر سرقت اطلاعات شخصی بیشتر می شود."

وی در عین حال افزود که " به جریان افتادن اینگونه پرونده ها به منزله هشدار به کسانی است که ممکن است وسوسه شوند به سوء استفاده از شبکه های کامپیوتری و سرقت اطلاعات دست بزنند و به آنان یادآور می شود که در صورتیکه مرتکب چنین اقداماتی شوند، آنان را در هرکجای دنیا که باشند تعقیب و دستگیر می کنیم و به زندان می فرستیم."

تحقیقات جهانی

بازپرسان این پرونده می گویند متهمان دست کم نه فروشگاه زنجیره ای را هدف قرار داده بودند.

فروشگاه هایی چون تی جی ایکس، گرداننده تی جی مکس، بی جی کلاب، بارنز اند نوبل، سپورت آتوریتی، بوستون مارکت، آفیس مکس، دیو اند باستر، فروشگاه کفش دی اس دبلیو از جمله هدف های متهمان بوده اند.

تی جی ایکس که دارای شعبه هایی در سراسر جهان است فاش کرده که سال گذشته قربانی کلاهبرداری عظیمی در زمینه سرقت هویت شده است.

در سال 2005 ورود غیر مجاز به شبکه کامپیوتری این فروشگاه، 45 میلیون شماره کارت اعتباری را در معرض سرقت قرار داد.

از آن زمان تاکنون این شرکت با بانک هایی که زیرمجموعه ویزا یا ماسترکارت هستند قرار داد بسته که هزینه های این بانک ها را برای جایگزینی کارت های مفقوده و یا تحقیقات مربوط به کلاهبرداری تقبل کند.

نیروهای پلیسی در سراسر جهان از جمله در ترکیه و آلمان به تحقیقات در زمینه این پرونده کمک کرده اند.

گفته می شود سرقت هویت سالانه میلیاردها دلار برای آمریکا هزینه دارد.

در سال 2006 دولت جورج بوش با به کارگیری هفده آژانس فدرال و دولتی نیروی ویژه ای را برای مقابله با سرقت هویت تشکیل داد.

 
غذاهای مدیترانه ای خطر سرطان را کاهش می دهد
نوشته شده توسط شهرام   
۱۶ مرداد ۱۳۸۷

 

سبزیجات

مصرف کمتر گوشت قرمز و خوردن نخود، لوبیا، و عدس بیشتر خطر ابتلا به سرطان را 12 درصد کاهش می دهد

استفاده از یکی دو نوع ماده غذایی مدیترانه ای در رژیم غذایی روزانه، خطر ابتلا به سرطان را تا 12 درصد کاهش می دهد.

در مطالعه ای که روی 26 هزار نفر در یونان انجام شد، مشخص شد که تنها روغن زیتون خطر ابتلا به سرطان را 9 درصد کم می کند.

بر اساس گزارش نشریه بریتانیایی بیماریهای سرطانی، در این رژیم غذایی میوه، سبزیجات، و غلات به مقدار بیشتر و گوشت قرمز به مقدار کمتر یافت می شود.

در یک پژوهش دیگر نیز مشخص شد که استفاده از "کلم بروکلی" در غذا می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش دهد.

رژیم غذایی مدیترانه ای زمانی مورد توجه قرار گرفت که پژوهشگران متوجه درصد پایین بیماری های قلبی در کشورهایی مثل اسپانیا و یونان شدند.

پژوهشگران متوجه شدند افرادی که در این کشورها زندگی می کنند، عموما سبزیجات و ماهی بیشتر و گوشت قرمز کمتری مصرف می کنند، غذاهایشان را با روغن زیتون می پزند، و میزان متعادلی الکل مصرف می کنند.

عادات غذایی، نه یک غذای خاص

پژوهشگران دانشگاه هاروارد از هزارها نفر یونانی در گروههای سنی مختلف خواستند که مواد غذایی مورد مصرف خود را طی هشت سال یادداشت کنند.

استفاده این افراد از رژیم غذایی مدیترانه ای بر اساس یک سیستم نمره گذاری طبقه بندی شد. مصرف بیشتر چربی های اشباع نشده، مثل روغن زیتون، 9 درصد از خطر ابتلا افراد به سرطان کم کرده بود.

مصرف کمتر گوشت قرمز و خوردن نخود، لوبیا، و عدس بیشتر، خطر ابتلا به سرطان را 12 درصد در افراد کاهش داده بود.

بروکولی

کلم بروکلی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد

دکتر دیمیتریوس تریچوپولوس که سرپرست این تحقیقات بوده می گوید: "تطبیق عادات غذایی افراد با الگوی سنتی غذا در مدیترانه تاثیر بسیار زیادی در سلامت خواهد گذاشت."

فواید کلم بروکلی

یک پژوهش جداگانه که در موسسه غذای نورویچ انجام شده، نشان می دهد که بعضی غذاها می توانند از سرطان پیشگیری کنند.

پژوهشگران تاثیرات افزودن 400 گرم کلم بروکلی یا نخود فرنگی را به غذای مردانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند، سنجیدند و متوجه شدند که بروکلی در فعالیت ژن های پروستات تاثیر می گذارند.

یافته های آنها نشان داد که کلم بروکلی و سبزیجاتی نظیر آن مثل گل کلم یا کلم بروکسل می توانند جلوی ابتلا به سرطان را بگیرند و یا از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

 
احساس خوشبختی 'از حوادث تاثیر نمی پذیرد'
نوشته شده توسط شهرام   
۳۱ تير ۱۳۸۷

Laugh

 

محققان می گویند رویدادهای مهم در زندگی مانند ازدواج کردن یا بچه دار شدن ممکن است فرد را خوشحال تر کند اما اثر آن موقتی است.

در گزارشی که در نشریه "اکونومیک ژورنال" چاپ شده آمده است که میزان احساس خوشبختی در طول بزرگسالی در مجموع ثابت می ماند.

این نتیجه گیری اقتصاددانان بریتانیایی، آمریکایی و فرانسوی بر تحلیل های 20 ساله از میزان رضایت صدها آلمانی از زندگی استوار است.

این تحقیق نشان داد حتی بعد از حوادث تکان دهنده نیز روحیه فرد پس از افتی موقتی مجددا بهبود یافت.

این مطالعه فرآیندی روانی موسوم به "تطبیق پذیری" را بررسی کرد - فرآیندی که انسان خود را با شرایط تازه، چه خوب چه بد، تطبیق می دهد.

داوطلبان آلمانی در آغاز مطالعه 18 تا 60 سال داشتند، و بعد طی دو دهه به طور منظم از آنها خواسته شد به میزان خوشبختی خود نمره بدهند.

آنها دریافتند که تنها از دست دادن شغل بود که برای دوره ای پنج ساله بعد از حادثه تاثیری طولانی بر روحیه داشت.

در سایر رویدادهای تکان دهنده مانند از دست دادن همسر و طلاق، روحیه فرد در مجموع افت کرد اما مجددا ارتقا یافت.

در مورد رویدادهای مثبت مانند ازدواج و بچه دار شدن، تاثیر حادثه همینقدر گذرا بود. پژوهشگران محاسبه کردند که افزایش حس خوشبختی در پی تولد فرزند دو سال دوام داشت.

دکتر یانیس جورجلیس استاد دانشگاه برونل و از نویسندگان گزارش، گفت که ضرب المثل های قدیمی همچون "زمان دردها را شفا می دهد" در بسیاری موارد درست است.

وی گفت: "این با سایر یافته ها دایر بر اینکه مردم به سرعت از رویدادهای منفی بهبود می یابند همخوان است."

وی گفت برای مثال برخی مطالعات به روی برندگان بلیت بخت آزمایی نشان می دهد احساس خوشبختی آنها در دراز مدت تغییری نکرده است.

 
<< شروع < قبلي 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدي > پايان >>

نتايج 17 - 20 از 86